Батьківська конференція » ЗОШ №2 ім.Ю.Федьковича м. Чернівці


Батьківська конференція

Освітній рівень учнів закладу у І семестрі 2018/2019 н.р. Проблема мотивації до навчання. Результати участі обдарованої молоді у предметних олімпіадах і конкурсах.


Шановні батьки, вчителі, оскільки освіта – це пріоритетна функція школи, то на сьогоднішній конференції пропоную глибше вникнути в питання успішності навчання учнів школи. В кінці кожного семестру, адміністрацією закладу систематично вивчається і підводиться підсумок стану навчальних досягнень учнів. Не є винятком І семестр цього навчального року. За результатами оцінювання, середній бал по початковій школі – 8,9, а по середній старшій школі – 8,3 бали. Це, наче, й непоганий рівень навчання, але нижчий від результатів минулого року цього ж періоду.
На діаграмі визначено класи, які за середнім рівнем навчальних досягнень учнів у першому семестрі були більш успішними.
Батьківська конференція

З іншого боку, є й сумна статистика: в п’ятьох класах школи ІІ ступеня жоден учень не закінчив семестр відмінно, що свідчить про низьку мотивацію до навчання і відсутність належного контролю зі сторони дорослих. 27 учнів школи мають початковий рівень знань із окремих предметів, найчастіше – це математика, але є й з інших предметів: англійська мова, українська мова/література, історія, зарубіжна, географія, фізика, біологія. Звісно, адміністрацією школи було висвітлено проблему перед учителями на педраді і поставлено завдання щодо здійснення відповідних заходів, спрямованих на врегулювання проблеми.
Чому ж постає питання низької мотивації до навчання? Чому виникає проблема? Однозначної відповіді немає ніде.
Багато науковців, психологів, спеціалістів освіти аналізують проблему різносторонньо, різнопланово. Як практик, який має за плечами вагомий досвід роботи, як мама, чиї діти вчились успішно у школі, як мисляча людина поділюсь із вами своїми думками.
Новонароджена дитина з перших хвилин свого життя чомусь навчається: розпізнавати, сидіти, тримати у руці предмети, пережовувати тверду їжу, вимовляти звуки, ходити, згодом вона навчається багатьом речам і з її уст часто зринають прохання повторити, пояснити, зробити щось разом та інше. Тож, прагнення навчатись у дітей є природнім. За логікою речей, дитина із задоволенням робить те, що їй подобається, потрібно і те, що їй хочеться.
Багато хто, хто намагається проаналізувати причини небажання дітей навчатись і проблем школи в цілому, вказують на те, що сучасна система навчання у школі не є гнучкою в тому плані, що ніхто не відмінив програми, Держстандарти, критерії оцінювання та багато інших нормативно-правових актів, які регулюють роботу навчального закладу і є обов’язковими для виконання. Морально застарілі методи навчання, застаріле обладнання, авторитарні вчителі – це те, що найчастіше обговорюється сьогодні в мас-медіа. До певної міри я погоджуюсь, але чому проблема освіти є й у таких економічно-розвинутих країнах, як Японія, Америка, Китай, Сінгапур і, навіть, у широко розрекламованій останнім часом Фінляндії, де є чудове матеріальне забезпечення закладів і державою, суспільством не зруйнована інституція освіти і повага до вчителя?! Для мене відповідь очевидна:
1. Необхідно прийняти факт, що навчання – це рутинна робота. Коли тато, чи мама навчає дитину прибирати за собою речі, застелити ліжко, помити посуд, то навряд буде добирати інноваційні методи навчання, як це правильно робити. Навчання – це рутинна щоденна праця, така сама, яка заставляє нас, дорослих, встати рано, піти на роботу, щоб заробити кошти на проживання та багато інших речей, які ми повинні робити попри своє бажання, чи небажання.
2. Потрібно вибудувати чіткий ланцюг у свідомості дитини: НАВЧАННЯ – УСПІХ – ХОРОШЕ ЖИТТЯ. Немає необхідності сприймати це як абсолютну істину. Дитина може бути успішною принаймні у певних галузях (природничо-математичних, гуманітарних чи інших), але навряд їй у житті допоможе почуття «невдахи». Розвинуться комплекси та страхи, які, як правило, залишаться на все життя.
3. Слід усвідомити, що жодна школа, вчитель, не дасть стільки, скільки можна досягнути самоосвітою і саморозвитком. Учитель може роз’яснити, підказати, спрямувати, але зрозуміти, усвідомити і запам’ятати замість учня він не може. Подивіться, до прикладу, як наші діти опановують комп’ютерні технології. Нові сучасні пристрої не спричиняють їм внутрішнього дискомфорту. Звісно, школа дає базові знання і загальний розвиток, але для досягнення успіху потрібно багато речей: спілкування (його бракує дітям), позитивний досвід батьків, опанування інформації з інших джерел (за рекомендацією батьків, учителів, чи під їх контролем).
В закордонній практиці вже давно існують такі поняття як «анскулінг», «хоумскулінг» або «фемеліскулінг». Це все стосується освіти вдома, що не є погано, проте навряд така освіта доступна всім, адже дитина все-таки має і навчатися, і соціалізуватися, а для отримання документів про освіту повинна пройти атестацію на рівень знань. В ідеалі, якщо шкільна і сімейна освіта доповнять одна-одну.
4. Варто дорослим навчитись слухати і чути один-одного, приймати чиюсь думку, аналізувати, не поспішати з висновками. Це стосується всіх нас без винятку і йдеться саме про модель спілкування ДОРОСЛИЙ – ДОРОСЛИЙ. Від нашого спілкування і прийняття один-одного напряму залежить навчання дітей. Злукавить той, хто скаже, що дитина не бачила, чи не чула щось, про що ми говорили. Наше тіло, погляд, інтонації іноді говорять більше, ніж слова. Наші стосунки впливають на дітей, їх емоційний стан, в тому числі на мотивацію до навчання.
5. Не пускати процес навчання «на самоплив». Діти, в силу, природою створених, умов, навчаються швидко, проте їм бракує життєвого досвіту, тому важливо скеровувати їх розвиток, навчання у правильному напрямку. Тут теж буде помилкою, якщо самопідготовка учня заміниться заняттям із репетитором. Дитина частіше всього перестає вчитись самостійно. Бувають і винятки, трапляється різне, але тоді необхідно виважено відноситись до такого роду занять і аналізувати, чи вони дають результат. То ж, важливо здійснювати правильний контроль за цим процесом.
Звісно, що кожен із присутніх має свою думку з цього приводу. Впевнена, що кожна думка має право на життя, якщо вона дала позитивний результат хоча б одній дитині.
Щодо роботи з обдарованою молоддю, повідомлю, що за підсумками ІІ етапу предметних олімпіад 18 учнів школи вибороли 31 призове місце. Лукавецький Богдан (7-Б кл.), Маренич Анастасія (11 кл.), Храпко Анна (10 кл.), Ротар Ірина (8-В кл.) здобули по 3 перемоги, а Філіп Костянтин (9-А кл.) – 6.
Батьківська конференція

Найбільша кількість призерів у цьому навчальному році з Історії.
Батьківська конференція

Учні також брали участь й у таких інтелектуальних конкурсах, як:
• Міжнародний конкурс ім. П. Яцика
• Турнір знавців історії рідного краю
• Міський етап конкурсу есе «Буковинське віче»
• Міська краєзнавча конференція «Моя Батьківщина - Україна»
• Обласні ігри турніру юних математиків Буковини
• Обласні ігри турніру юних математиків Буковини
• Четверта відкрита міська олімпіада з лінгвістики
• Міський конкурс «Математичний Занзібар»
Окрім інтелектуальних, вихованці закладу є активними учасниками конкурсів художньо-естетичного і спортивного напрямків.
Останніми роками управління освіти Чернівецької міської ради не складає рейтинги шкіл за підсумками роботи протягом року, та й школа функціонує не заради рейтингів, а заради освіти дітей. Вважаю, що думка громадськості міста, яка голосує кількістю дітей, які приходять до школи на навчання й рівень майбутнього нашого з вами життя є куди важливішими. Що б не відбувалось навколо, давайте думати на перспективу.
Дякую за увагу!
Бюджет міських ініціатив. Проект триває.
Шановні учасники конференції. На цьому тижні відбулись збори голів батьківських комітетів. Основне питання, яке обговорювалось – це участь у бюджеті ініціатив у м. Чернівці у цьому році. Всі погодились із тим, що, завдяки участі шкільної громади у цій ініціативі, значно збільшилось фінансування і поліпшився матеріальний стан закладу.
Прийнято рішення продовжити цю традицію і цьогоріч вийти на голосування з двома проектами:
1. створення сучасного навчального комплексу в кабінетах природничо-математичного спрямування;
2. придбання технічного устаткування для творчого розвитку учнів та проведення шкільних заходів у тому числі.
Прошу підтримати цю ініціативу під час прийняття рішень на сьогоднішній конференції.
Батьківська конференція

З червня по грудень 2018 року, крім захищених статей (оплата роботи працівників школи, комунальні послуги та інше), виділено кошти з бюджету на придбання різних матеріалів і виконання робіт на загальну суму 1 511 496, 94 грн.
2. громадська організація «Партнерство в освіті»:
Батьківська конференція


Проект рішення:
2. Обговорити на батьківських зборах класів питання рівня навчальних досягнень учнів.
3. Батькам і вчителям спрямувати зусилля на підвищення освітнього рівня учнів школи та підвищення мотивації дітей до навчання.
4. Прийняти новий склад ревізійної комісії для контролю за фінансовою діяльністю громадської організації «Партнерство в освіті»
5. Членам громадської організації «Партнерство в освіті» сприяти участі школи в бюджеті участі м. Чернівців із ініціативою створення сучасного навчального комплексу в кабінетах природничо-математичного спрямування і придбання технічного устаткування для творчого розвитку учнів та проведення шкільних заходів у тому числі.


Батьківська конференція
Батьківська конференція
Батьківська конференція
Батьківська конференція
Батьківська конференція
Батьківська конференція
Батьківська конференція
Батьківська конференція
Батьківська конференція
Батьківська конференція
Батьківська конференція

Переглядів: 63 автор: admin Коментарі (0)